Liten skrotfia

 


 
På fredag ska lilla fröken fräken opereras. Hennes mjälte är förstorad och börjar snart störa andra organ så det är lika bra att plocka ut den och se så det inte är något dumt (cancer) som orsakat förstoringen. Det är alltid lite läskigt att söva sina små, framförallt den här lilla damen eftersom hennes faster dog under narkosen vid en operation förra året. Som tur är har vi en av dom allra bästa illerveterinärerna i sverige och jag litar på hennes kunskap och omdöme i sådana här situationer. Annars får man bli rätt kunnig när man har iller eftersom många veterinärer knappt sett en förut. Jag kommer sällan till veterinären utan en aning om vad som är fel med mina djur, det är allt som oftast så att jag kommer in och säger att "nu är mjälten förstorad" eller "nu har dom öronskabb" eller vad det nu gäller och så är det för det mesta. Det är rätt skönt att ha kunskap så man kan föra en bra dialog med veterinären och faktiskt kunna tillföra något och äve förstå vad som görs och varför.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh. Jag håller alla tummar, tår och klor för att det ska gå bra. Ni har u som du säger, en kunnig veterinär och då brukar det gå sig vägen.

Haha, åh, så gott det också lät..! Skippar man paprikan har man en vinnare där. Chiabatta, alltså, mmm..

2012-09-12 @ 08:13:50
URL: http://sockerskrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0