Kaninräddning

I söndags var det fint väder och jag passade på att ta en promenad mellan handbollsmatcherna. När jag promenerade längs vattnet i hammarby sjöstad fastnade mina ögon plötsligt på något som låg och flöt i vattnet.
 
 
 
 
En alldeles dyblöt, smutsig mjukiskanin med sjögräs på huvudet. Jag bestämde mig snabbt för att rädda den lilla blötisen från mälaren och fiskade upp den. Han fick följa med hem.
 
 
 
 
 
Väl hemma fick han ta sig ett aningen varmare och renare bad men han såg rätt ynklig och missnöjd ut ändå. Jag misstänker starkt att tygkaniner inte är så förtjusta i att bli blöta.
 
 
 
 
 
Han torkades men såg fortfarande lite ömklig ut måste jag säga, som om han tvivlade på att han någonsin skulle bli torr.
 
 
 
 
 
Jag valde därför att svepa in honom i en varm handduk och där fick han spendera natten.
 
 
 
 
 
Innan morgonen bjöd på en dunsig färd i torktumlaren för att få bort fukten från hans inälvsvadd.
 
 
 
 
Ut kom en ren och torr kanin vid namn Sören. Betydligt nöjdare nu än när han var dränkt och uppfylld av mälarvatten.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: aliciasivert

Åh nä, stackars liten! Sån tur att du hittade honom. Helt klart en lyckokanin.

2012-10-19 @ 19:13:19
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/
Postat av: Diana Doss

men åå vad gulligt!! ^^

sv: ah, okej.. du kan ju ha det som ett mål? :)

2012-11-08 @ 23:29:45
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0