Dags att flytta in

Idag bestämde jag att det var dags för våra balkongkryddor att flytta inomhus inför vintern så jag ägnade förmiddagen åt att handla krukor, bända loss örter ur balkonglådor utan att skada rötterna för mycket och sedan pula ner dom i sina nya hem. Resultatet? Än så länge lever alla sorter.
 
Igår slog jag till och gjorde något ovanligt. Jag köpte en krukväxt. Som illerägare, dessutom med ärftligt bruna fingar,  är det något stort. Vi har i alla år här endast ägt en stackars aloe veraplanta som verkar vara härdad för att stå ut med min (o)omvårdnad. Den överlever nämligen trots att den vattnas ungefär en gång i halvåret. Stackars planta. Nu har jag alltså utmanat mina krukväxtförmågor genom att inhandla en cyklamen. Den bor i en ampel för att vara skyddad från illvillga illrar som mer än gärna skulle gräva all jord ur krukan.
 
Önska mig och den stackars blomman lycka till.

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

sv: Tusen tack för din kommentar & dina åsikter!
Förstår precis hur du menar, & jag jobbar med att få en känsla i bilderna. Just de bilderna på kladdkakan var jag absolut inte nöjd med egentligen, de var mest en dokumentation, som du säger. Det är vanligtvis inte så jag fotar mat, du kan ju kika på kategorin "mat-&bakbilder" för att se hur jag försöker att få matbilderna mer än bara mat. :)

Tusen tack för dina tips för mig att förbättra mig, tack!
Kram

2012-11-06 @ 20:47:29
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0