Nyplanterat

I fredags var min kära moder här och vi ägnade ett par timmar åt att montera ihop vårt nya köksbord, städa balkongen och plantera nya kryddor i balkonglådorna. Största delen av tiden gick åt till städandet. Illrarna har en grävlåda på balkongen och drar ut en del jord därifrån trots att det är ett rör som ingång. Sen fick dom riset från julgranen att leka med och nosa på i vintras och det låg kvar nu efter snösmältning och avbarrning så det såg lite ut som stampat jordgolv därute.

Hur som helst, här är lite av resultatet. Dom två övervintrade åkerbärsplantorna och gräslöken och så nyplanterad persilja. Lycka till att hålla liv i den.. men det är värt ett försök för persilja är vansinnigt gott och användbart. I den andra lådan finns rosmarin, oregano och timjan och i en egen kruka bor en jordgubbsplanta.




Sen när jag ändå orkat öppna photoshop så kommer två bilder från igår när vi var ute och klättrade. För övrigt så tror jag vi har haft så mycket tur att det är löjligt. Instruktören som vi var testelever för när han examinerades verkar älska att lära ut saker. Han nästan hoppar på oss varje gång vi ses för att fråga hur det går och ge tips om det ena och det andra. Idag var det hur man plockar ner ett toppankare från väggen. Han släpade fram rep och skruvade upp extra bultar för att kunna visa stående på marken. Helt fantastiskt.




Kommentarer
Postat av: deniiise :)

Tack för dina tips :)

Tror det är stressen bara & jag brukar faktiskt få massage ibland då min moster jobbar som massös så vet precis vad du pratar om!

2012-05-21 @ 15:59:14
URL: http://flikkand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0