Planering.

Lördagskvällen spenderades vid köksbordet med norgkartan uppslagen, föraren (klätterbok) framme och ett bra block att anteckna i. Planering för vår resa som jag hoppas inte regnar bort som allt annat den här sommaren. Vi ska klättra och gå och titta på fjordar. Och lite forsar och kanske någon liten glaciär, dom heter bre på norska och det finns ett bremuseum. Nu måste vi bara bestämma vad vi vill laga för gourmetmat på det lånade köket. Ack så fint det är. Primus Pro, det finaste och bästa som fanns att köpa när det begav sig vilket troligen är tidigt åttiotal. Det bästa av allt är att det har latmansknapp så det behövs inte ens tändstickor och lä för att få igång det. Klick säger det bara och så brinner lågan och värmer vatten så jag får te. Perfekt.

 

Förresten löste sig skoproblemet på ett mycket billigt vis. Jag lånar mammas kängor så kan jag skjuta upp inhandlandet av egna ett tag till. Fint värre.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du och Jonathans semestrar, alltså, friluftsliv och originalitet in i märgen ;) Härligt att ha så starkt intresse för någonting, tycker jag.



Haha, ja, jag får ta och samla på mig alla teburkar :)

2012-06-30 @ 18:13:33
URL: http://sockerskrin.blogspot.com
Postat av: Emelie

Nej, jag vet :) Du är ju en sort för dig!

2012-07-01 @ 08:53:56
URL: http://sockerskrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0