In och vända

Så, varit hemma ett dygn och mest tvättat, packat och farit runt som en skållad råtta. Lite klättring hann jag klämma in igår, behövde få röra på mig. Ytterberg var regnigt, grått och.. tja.. blött. Vädret var som en lätt depression ungefär. Klibbigt, irriterande, tryckande och uttröttande. För att inte tala om meningslöst. Hur som. Tant var bra för tant och vi bakade bröd, gjorde muffins med ahlgrens bilar i. Vi oljade in ett bord och gick på promenad och såg björnbajs. Åt glass med kladdkaka på glassbaren och så gosade jag med mina illrar som jag nu lämnat där när vi ska åka iväg igen.

Vad jag saknar dom. Hör och ser dom i ögonvrån mest hela tiden här hemma. Tänker att nu kommer dom, nu är jag vid godisburken. Men inga tassar kommer galopperande över parketten. Inatt drömde jag om Zombie, han var och roade sig kungligt i en öppen spis i Amsterdam. Albino som han är så blev han snyggt vitsvart. Åh.. jaja, det blir mindre saknad när jag är hemifrån och det är jag snart. Om någon dryg timme sätter vi oss i bilen tillsammans med jordens största packning och styr mot först landet och sedan imorgon en långlång resa till Sognefjorden.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0