På den fjärde dagen..

.. styrde vi den blå bilen österut och hamnade precis som vi tänkt vid rökeriet i Katthammarsvik där dagens lunchfisk inhandlades innan vi tog våra tanttassar och vandrade ut på Grogarnsberget där vi var märkligt ensamma. Var andra höll hus är oklart men det är vansinnigt fint där så att missa det är ju dumt även om jag uppskattade avsaknaden av folk.

 

 

Så, dagens lunchfisk var varmrökt makrill och lax. Den där aiolin som skymtar till höger i bild var den bästa jag någonsin ätit. Någonsin. Självklart ackompanjerades fisken och såsen av tunnbröd och så lite gröna blad av olika sorter.

 

 

 

Jag var klädd i nyinköpta orange shorts och en tjusigt rutig skjorta för att skona mina solexem på överarmarna (suck, det är inte kul att behöva solskyddsfaktor 50).

 

 

 

Vi läste och tittade på utsikten och mest bara var. Jag lyckades bränna mitt ena lår rätt ordentligt. Fast jag är dålig på att sitta still lyckades jag uppenbarligen tillräckligt för att blotta högersidan nog för att inta en knallröd färg.

 

 

 

På hemvägen hamnade vi bakom den sämsta övningsförare jag sett på allmän väg. Eftersom det svänger en del och det inte direkt är motorväg valde vi att inte köra om på en gång. Det visade sig vara rätt val. Efter att ha harvat bakom ett tag och sett hur bilen än körde i mitten av vägen och än ute i gräset vid sidan av så blev vi omkörda av en annan bil som sedan gav sig på att köra om övningsföraren. Den stackars sextonåringen blev så rädd att bilen först kördes halvvägs utanför vägen för att sedan när det misstaget upptäcktes svänga in på vägen så tvärt igen att nosen höll på att krocka med bakdelen på omkörande bil. Någonstans där önskade vi att bilen skulle stanna och den förståndige handledaren skulle ta över. Dt hände inte så vi valde att ta en annan väg. Den andra vägen var mindre och när vi fann en skylt som pekade mot "Tjelvars grav" var vi ju sjävklart tvugna att svänga av för att titta (min iller Belsebubs pappa heter Tjelvar). Det visade sig vara en stor skeppssättning som dessvärre inte direkt gjorde sig på bild.






Sedan var det hem till vandrarhemmet och en fantastisk middag bestående av turkisk yoghurt, hallon, björnbär, honung och nötter. När vi smält maten och duschat oss rena och fina gjorde vi te i termosmuggarna, packade ett paket kakor och begav oss till Högklint för att se solen gå ner.







Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, vad roligt att bara ena låret blev bränt. Så blir det när man sitter illa..!



Och varmrökt är ju SÅ gott. Åh.



Och tack, mina fina örhängen. De har faktiskt Martin köpt till mig. Turkosa ugglor, haha.

2012-08-10 @ 11:46:49
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Emelie

Favoritvarmrökt? Är det makrill? Eller lax? ;)

2012-08-11 @ 19:54:49
URL: http://sockerskrin.blogspot.com
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Haha, här är en till som behöver stark solskyddsfaktor. Bränner upp mig minst en gång varje sommar, även sådana här somrar då det ens knappt varit sol. Hej kräfta liksom!



Det ser väldigt mysigt ut där du varit:)



sv: Fast de där tankarna känns väldigt väldigt mycket som sanning:(



Kramar

2012-08-14 @ 14:06:40
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0