Shortbread

Nu är knäet mer noggrant undersökt och jag fick tummen upp. Jag är öm men inte instabil, visar inga tecken på meniskskada eller mer än en liten liten svullnad. Med andra ord, jag får klättra imorgon! Visserligen med linda och med order om att ta det lugnt. Hur man nu gör det.

Idag skulle vi städa. Ingen av oss gillar att städa, alls. Så för att höja motivationen för mig som är konstant tröttmössa och min stackars blodtömda (blodgivning är bra, jajjamen) make så handlades det bara goda saker till middag. Som ost. Chevre, brie och mozarella. Lite rökt lax, paprika, tomat och sparris till och det blev en kanonmiddag. Tro det eller ej, det blev städat.

Imorgon får vi finbesök till frukost när tant P med bihang kommer och lämnar av sina tre pillrar. Dom ska nämligen bege sig långt långt bort till sandiga stränder (husse och matte alltså) och vi har den stora äran att få agera fuskhusse och fuskmatte. Så, brödet jäser i kylskåpet, apelsinerna är plockade, kaffet är rostat och baconet rökt... eller något åt det hållet.

Jag avslutar kvällen med en stor kopp te och en av dom bästa kakorna. Shortbread. Mmmm innehållsförteckningen är nästan bäst, smör, mjöl, socker och salt. Kort och koncist. Ingen extra skit och dessutom smör, inte margarin. Det kan inte gå fel.



Kommentarer
Postat av: Jag

Nämen, en... annan... Hanna. Hoppas bloggbytet symboliserar en ny syn på livet. Du är fin - och friskare än vad du tror!

2012-04-14 @ 01:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0