Klädfunderingar

Idag har det regnat och blötsnöat. Så, jag har naturligtvis skor som tål vatten och en regntät jacka. Jag verkar vara ensam om det. Jag studerade människorna som väntade på bussen och såg ett antal plaskblöta dunjackor, en manchesterkappa som förmodligen skulle gå att vrida ur och ett antal tygjackor. På fötterna satt jogginskor och snorblöta converse. Jag är nog för mycket kläder-efter-väder-människa för att kunna första varför man frivilligt går runt och är plaskblöt och kall. För jag gör verkligen inte det. Förstår alltså.

Nästa fundering är varför alla byxor för damer, tjejer och tanter är tighta. Jeansen som säljs är lite olika, längst ner. Dom kan sitta snortight längst ner också, lite mindre tight eller vara lite utsvängda och voila, där är variationen (förutom färg då). Jag vill inte ha sådana byxor. Jag har ägnat större delen av mitt vuxna liv åt en desperat jakt på något som inte finns. Någon gång då och då kan det poppa upp jeans som sitter lite lösare men det är inte ofta. Är det bara jag som efterfrågar något annat än ett andra lager hud i jeansfärg? Det verkar nästan så.


Sist och minst, vad jag hade på mig under min fleecetröja och min regntäta skidjacka.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, jag åker inte själv.. Ehe. Med Martin ^^



Haha, det är tur att du kan knepen - och dessutom: Har tur i oturen!



Aj aj, kapten! Här ska order följas! Jag börjar med att åka till Paris :D

2012-04-21 @ 15:47:45
URL: http://sockerskrin.blogspot.com
Postat av: Emelie

Inte illa pinkat, va? På tal om att följa order, haha?

2012-04-21 @ 15:47:56
URL: http://sockerskrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0