Blötsnö

Idag började dagen sådär skulle man väl kunna säga. Dagens projekt var att ta mig in till stan och inhandla födelsedagspresent till min gode make som fyller år på söndag. Eftersom det som skulle inhandlas är gigantiskt och inte direkt går att smuggla in lite snyggt hemma så var min plan att komma iväg tidigt och hinna hem innan han slutade vid ett. Så, klockan ställdes, jag var uppe och klar. Illrarna var utfodrade, bajslådor rensade.

Så jag gick ut för att inse att jag igen fick vänta mer än tio minuter på bussen som går på kvartstrafik. Hur kan det bli så varenda gång jag chansar? Åkte ett antal hållplatser innan jag insåg att jag missat något väldigt viktigt. Nämligen att ge medicin till stackars lilla semesterhemsillern. Det är inte ett alternativ att skjuta upp medicin för skruttan eftersom det är insulinom hon har och hennes blodsocker måste hållas under kontroll. Så, jag gick av. Vände mig och och insåg att bussen hem gick precis. Så, en dryg kvarts promenad i blotsnö på tvären senare var jag hemma. Dyngsur och utan känsel i låren. Liten iller fick medicin och jag kunde åter bege mig.

Sen blev det aningen bättre när jag fick tag på det jag skulle ha och några saker till. Så nu har jag gömt hans födelsedagspresent och gjort en lappgömma. För sånt tycker jag är kul=)


Dagens lunch var gårdagens rester och så här såg det ut när maten tillagades igår.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, mycket krångel: Men du lyckades åtminstone! :)

Och vad är värre än en sjukling till iller?



Och jo, du har väl rätt. Ska försöka göra mitt bästa och njuta. För det är ju en fin känsla: egentligen. Och den får mig att må bra :)

2012-04-20 @ 20:44:57
URL: http://sockerskrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0