Annars

Att inte vara som andra. Det finns en del som gör en konstform av det. Som jobbar hårt för att inte passa in. Är dom annorlunda, egentligen?

Ibland är jag väldigt annorlunda. Fast andra är nog som jag, dom syns bara sällan. Ibland är jag mer som folk är mest. Idag var jag nog annorlunda när jag tog min förkylning med mig till lilla centrum för att handla. Bland alla tunna fuktiga converseklädda fötter traskade jag runt i mina vandringskängor med goretex. I djungeln av tightsben stod mina gröna lundhagsbyxor med svarta knän ut. Men jag vet att om jag varit i någon av svenska turistföreningens fjällstugor hade jag varit mer som andra, eller andra mer som mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0