11 frågor

Inte för att jag direkt blev utmanad av Sandra men jag såg och tyckte det verkade som lite roligt tidsfördriv så jag snodde helt sonika frågorna och kör på själv. Så kan det gå ibland.

Reglerna är som följer:

-Svara på dom elva frågorna
-Skapa elva nya frågor
-Välj ut elva glada bloggare som du vill ska svara på dina frågor, fast inte den som utmanade dig



1. Bo på en båt resten av ditt liv eller aldrig mer se havet?


Bo på en båt tror jag bestämt. Nog för att jag tenderar att bli sjösjuk men jag kan väl hitta något lugnt ställe att kajka runt på tills jag vant mig. Har faktiskt funderat på att bo på båt, det låter mysigt på något vänster. Sen brukar jag inse att det förmodligen är ännu mer jobb med en båt än ett hus. Fast, man slipper ju klippa gräsmattan.


2. Aldrig mer äta middag tillsammans med någon eller aldrig mer få åka utomlands?

Aldrig mer få åka utomlands tror jag. Det finns rätt mycket att se och göra i vårt lilla land också och jag har aldrig varit en av dom som konstant längtar till varmare breddgrader.

3. Bästa stad i Sverige och varför?

Jag vet faktiskt inte. Dom städer jag tillbringat tillräckligt med tid i för att få en bra uppfattning om dom är Stockholm och Skara och ingen av dom kan vara bäst. I så fall skulle jag inte vilja sätta min fot i dom som är sämre.

4. Vad skulle du döpa ditt nya husdjur till? Vi säger att det är en hamster.

Tja, om dom vore två skulle Hide and Seek vara lite kul. Annars känns Alberth rätt för en hamster. Fast hamstrar är läskiga djur. I alla fall dom muterat stora jättelånghåriga jag träffat, som den som bröt sig ut ur buren och satt och gav oss onda ögat.

5. Ditt godaste recept?

Värmlandsdrömmar eller sojafärspaj med havregrädde, vitlök, senap och tonvis med persilja.

6. Det brinner. Du får bara rädda en enda sak. EN, inget fusk. Vad? Ps. det får inte vara något levande.

Utan tvekan min flodgris.

7. Senaste lögn?

Det kan jag faktiskt inte komma på.

8. Vinter resten av ditt liv eller aldrig mer få prata engelska?

Vinter var jag än är? Äsch, aldrig prata engelska. Det finns många andra språk att lära sig och jag får väl ha någon som tolkar åt mig om jag måste kommunicera med någon engelskspråkig. Sen kommer man långt med handviftningar också.

9. Sak du önskar att någon ska uppfinna?

Helt blank i huvudet. Men jag vet att det finns massa saker. Jag brukar ofta tänka "varför har ingen gjort en sådan". Men vi kan väl säga en helt och fullständigt miljövänlig bil som fungerar lika bra som dom miljösvinsbilar vi har och som dessutom är billig. För en sån skulle jag gärna ha.

10. Den finaste filmscenen som finns?

Jag som ser så lite film... Nej, jag kan nog inte riktigt komma på någon. Jag tycker mycket i chocolate är fint.

11. Favoritdjur?

Flodhästar och illrar.




Mina elva frågor:

1. Aldrig mer läsa en bok eller aldrig mer se på film?
2. Vilken är din tecknade favoritkaraktär och varför?
3. Vad skulle du vilja höra någon säga till dig just nu?
4. Om du fick välja själv, skulle du vara morgonpigg eller kvällsaktiv?
5. Aldrig mer äta socker eller aldrig mer äta mjöl?
6. Vad saknar du i ditt liv just nu?
7. Vilken var din favoritlåt när du var i tioårsåldern?
8. Kan du visa den finaste bilden du tagit?
9. Äta samma sak till frukost resten av livet eller samma sak till middag resten av livet?
10. Vad är det vackraste som finns?
11. Vad är bäst med dig?


Eftersom jag inte ens har elva läsare i snitt så väljer jag att utmana två stycken som jag tror läser här. Emelie och Ida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0